zondag 5 januari 2014

Nieuwe haaksels


Nieuw jaar, nieuwe ideeen, nieuwe wolletjes!

Ik ben afgelopen vrijdag samen met mijn vader naar Schouten Handwerken in Hoorn geweest. Dit is een fantastische wol winkel midden in het centrum. Je kijkt je ogen uit. De eerste keer dat ik naar binnen liep werd ik meteen helemaal blij, maar ook overweldigd. Wat veel keus en al die kleuren! Mijn vader zei toen heel lief: 'zoek maar wat uit'. Ik wist niet waar ik moest beginnen en wat ik er van zou moeten maken. We hebben toen afgesproken dat als ik iets wist om te  maken dat we er weer heen zouden gaan. 

Toevallig kwam ik toen een paar weken later de facebookgroep: Dutch Crochet, A Granny a Day 2013 (https://www.facebook.com/groups/516439688378675/) tegen. 
Het bleek alleen niet om Granny's te gaan maar om een strepen deken. Twee dames waren bezig om het Engelse patroon (hier te vinden: http://notyouraveragecrochet.com/as-we-go-stripey-blanket/) te vertalen naar het Nederlands. Vanaf 3 januari zetten zij elke vrijdag een aantal toeren van de deken op de facebook en blog. 
Hier foto's van de originele deken:




Nu had ik dus een hele goede bestemming voor het aanbod van mijn vader! Wij zijn dan ook op 3 januari naar de wol winkel geweest en daar heb ik me helemaal uitgeleefd. We hebben totaal 22 bollen smc Bravo gekocht. Zoveel wol had ik nog nooit in een tas gehad! Ik liep de rest van de dag te huppelen van blijdschap! 




Ik vind alleen de 2 toeren per week best weinig dus ik ben rustig verder aan het proberen met het Engelse patroon. Ik ga proberen mijn voortgang hier telkens te plaatsen. Hier ben ik nu!






Verder hier nog een paar van mijn laatste creaties:

Converse sloffen voor mijn vriend!



Een omslagdoek voor mijn tante



Dit is een van de twee verpleegsters die ik voor twee echte verpleegkundige in het ziekenhuis heb gemaakt als bedankje


En verder een muts met de 'puff stitch' en een kussenhoesje





Tot de volgende keer.


1 opmerking:

  1. Wat lief van je vader! De aankoop is zeker goed besteed, je hebt al heel veel leuks gemaakt, hopelijk volgt er nog heel veel meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen